love love love it

Kom att tänka på att jag ju måste dela med mig utav en av de bästa konstnärer jag vet, Lisa Rinnevuo. Åh gud vad jag älskar allt hon gör! Första gången jag såg någonting av henne var när de inredde med en av hennes tavlor i Room Service på Kanal5 för säkert 6-7 år sedan. De visade hennes ateljé och lite hur hon jobbar, och jag blev blixtförälskad i speciellt ett av hennes alster. Kan inte hitta den någonstans på nätet nu, men jag har haft den som bakgrund på min mobil allt som oftast sedan kvällen efter programmet sändes, så lyckligtvis har jag den här!


Det ser ni ju, att man bara måste älska det hon gör! Eller ja, klart man inte måste det, men jag kan i alla fall inte låta bli! Tycker det verkar som att hon är relativt anonym på Internet, jag har i alla fall svårt att få fram mer information om henne än det jag redan vet, om olika tekniker på tavlorna och så. Jag vet att hon jobbar med litografier och när det gäller hennes större verk är det spraymålning som gäller. Jag tycker hennes uttryck är grymt och jag älskar sättet hon blandar in texten på. Fick jag välja min stil själv på det jag gör, skulle jag vilja ha en stil som liknar hennes. Men man har väl den stil man har. Kan tänka att det kanske smyger in lite inspiration undermedvetet.. Kom på det nu när jag tittade igenom många av hennes bilder för första gången på ett tag, att jag kanske kan se en liten (om än vek perhaps) koppling mellan vissa saker jag gjort och hennes verk..
Hoppas ni hittar en ny älskling i en av mina superfavvosar! Eller varför inte Googla henne (eller kika in på hennes blogg) för att hitta era egna favorittavlor..!



lovelife



kaya



sommar



Lisa Rinnevuo - kollage


Alla bilder i detta inlägg ©Lisa Rinnevuo


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0