workshop: jean-louis huhta

Nu så, är vi igång på riktigt med uppgiften vi fått. Nästan klara till och med. Så här har vår lärare Jelena skrivit på bloggen: "Studerande från Konstlinjen och musiklinjen Boomtown på Brunnsvik, ca 20 personer, samlar in konkreta ljud under tre dagar med diverse olika mikrofoner och inspelningsapparatur. Var och vad som spelas in är helt fritt. ... Ljudmaterialet arrangeras sedan och spelas upp i ett fyrkanaligt ljudsystem i mörker."
Så det är alltså vad vi gjort, min grupp och jag. Hamnade med fem Boomtownare och det har gått superbra. Gick på stan i Ludvika idag med parabolmicken, folk trodde vi var knäppare än knäppast tror jag. Men vad gör väl det, bra ljudupptagningar fick vi! Tanken från början var att det skulle bli något lugnt och harmoniskt (det var åtminstone min tanke), vattnets resa från glas till toalett var också på tal, men här är det tvära kast och vi har gjort helt tvärtemot. Psykedeliskt och obehag x100 (obs! min upplevelse av det hela, gäller förmodligen inte alla). Bara finslip kvar imorgon, kommer bli grymt när det spelas upp på torsdag!



Jean-Louis Huhta 

Han uppdaterar förövrigt om workshopen på sin blogg. Där kan ni också hitta några bilder på oss som är med, utrustningen vi använder och lite blandat. Tänkte låna några bilder, men ni kan ju kika där istället.
Bilden på honom hittade jag här, men av någon anledning kan jag inte lägga länken direkt på bilden just nu. Hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0