Maybe now is a good time to slow things down a bit..?

Well tja. Ska försöka få till ett inlägg nu, tror det var en vecka sedan sist. Det har varit en händelserik vecka det här. Onsdag var det bowling med jobbet och utgång efter det.. Härj light om man ska ranka kvällen, var hemma runt halv två tror jag. Torsdagen var jag iväg till Emmaus med Linn och kompletterade våra outfits till lördagens fest, och efter det åkte jag till Romme för schysst åkning och korvgrillning med Camilla. Fredag fyllde Amanda år och vi hade kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest med trevliga och glada vänner. Utgång på s2 efter att vi blivit bortschasade från Skrubben (fattar inte hur vi lyckas varje gång?!) och fyllemat á la Centrumgrillen. Andningspaus lördag förmiddag och omladdning av batterierna inför kvällens temafest. Temat var charter och jag, Amanda, Linn och Olle satsade stenhårt på skidcharter anno -86. Incheckning absolut senast 18:55 vid Dala Airport, för att sedan åka transfer ut till "flyget". Efter bagage- och passkontroll klev vi på planet och begav oss mot vårt resmål med flybolaget Störting Always och deras alldeles för ofokuserade pilot med flygvärdinnor och reseguider i suspekta så kallade uniformer.. Flygplansmaten var underbart god (såsen och potatisen var godlike) men resan var lite för lång för att man skulle kunna undvika klaustrofobin som sakta men säkert kom krypande längs ryggraden i det trånga och alltför syrefattiga planet. Jag hade i och för sig min ballong med extrasyre som vi ordnat med så fort vi satt oss på planet, men den användes upp ganska snabbt när vi väl kommit i luften. Väl framme bjöds på paraplydrinkar och en ruskigt duktig trubadur med ett badlakan nonchalant hängt på sned runt halsen. Efter en stund blev det också dags för den obligatoriska chartergymnastiken, ledd utav vår alldeles egen solstråle och reseguide Bosse. Sedan flöt kvällen och småtimmarna på i samma anda, och vi hade helt sjukt roligt. Har aldrig sett pappa dansa så fult, haha.. Fast å andra sidan var nog inte min dansstil den snyggaste heller, eller vad säger du Ninni? Haha. Raincheck snart! Åkte hem med araben och hans fru, kom hem runt halv tre eller något sånt, men kom inte i säng förrän halv fyra.. Är rätt seg idag, har städat hela lägenheten eftersom Amanda skulle ha födelsedagskalas med släktingarna. Innan vi började såg det ut som ett bombnedslag efter festen i fredags och alla stavar, tröjor och mössor från igår som låg utspridda över hela lägenheten. Just nu har jag tagit mig till Linn och lämnat av lite grejer som är hennes och käkat lite bakispizza med henne och Olle. Ska åka till mamma snart och hämta jobbskorna, som blev kvar där i fredags.. Men först ska jag dricka te och käka en bulle med Linn och Catrin.
Flummigt inlägg med mycket info, men det får ni ta, för jag har inte tid att skriva annars.. :P Ska bara säga att jag faktiskt var på "resa" med Störting Always igår, såg nu att det lät som en massa ljug, haha. Det var en störtkul kväll! :)
Pössah

Kommentarer
Postat av: Micaela

Fam vad nice att du har börjat blogga igen, du var ju rätt kass på det ett tag, höhö... Inte jobbade du i helgen heller, dålig stil. :P Förresten, vet du om det blir någon avslutningsfest i år?

Postat av: sannah.

Yes, I know, haha! Men jag försöker bättra mig i alla fall, och försöka duger har jag hört.. :) Nej, jag vet.. Det var så mycket härjande i helgen, så jag och Amändish hade fått ledigt, hehe. Synd att du inte kunde komma fredags.. Fast det blir nog fler gånger snart! :D Slutfest borde det väl bli sista dagen, som vanligt.. Den 29:e, om det nu inte blir förlängt en vecka vill säga.. :P

Kommer du i helgen? :D

2009-03-12 @ 15:34:19
URL: http://tannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0