Ingen tuppsperma i mitt ägg idag!

Okej, nu gör jag ett tappert försök med ett inlägg igen.. Men jag orkar inte försöka komma ihåg vad jag skrev igår när det försvann, det är alldeles för ambitiöst. Speciellt efter min überseriösa superfrulle med kaffe (+kardemumma), müsli (+banan, russin och a-fil), smörgås (+leverpastej och saltgurka), juice och ägg(-gula). Götta. Men det var ingen gula i mitt ägg, haha. Undrar vad det beror på.. Kanske är så att det var ett obefruktat ägg, och därför var det ingen kyckling på g, och följdaktligen ingen gula..? Vad tror ni om den teorin? Alltså ingen tuppsperma i mitt ägg! Hahaha.
Så himla tråkigt att vara ledig. Man vaknar ju tidigt ändå, igår 5:30, och idag 6:42.. Var och åkte några timmar igår i alla fall, men jag vågar inte åka på så mycket när jag inte har hjälmen.. Brukar låna min lillasysters, men jag måste nog köpa en egen, det här håller inte. Tänkte baka lite matbröd när jag kom hem, men jag hittade inte bunkarna, så istället blev det lite häng med R tills Amanda kom hem från jobbet. Sedan var det dags att åka och kirra en säng till mig.. Så nu har jag en säng, och så kom vi ihåg att fixa med... *trumvirvel* dosa till teven! Innan hade vi ingen, så man var tvungen att gå fram till teven och byta. Så jag tror vi sett alla reklamer som finns, eftersom ingen orkar resa sig när man väl satt sig, haha. Jag har ett jättestort blåmärke (det syns inte lika mycket som det känns, tack och lov) på kindbenet, precis under ögat för att jag slogs med en snöskyffel härom dagen.. Samma dag gav min chef mig en fläskläpp genom att kasta en rulle eltejp på min läpp också.. "
Vem vare som kasta?!" Ingen bra dag. I och för sig var det nog jag som var dålig på att fånga, och inte han som tänkte att han skulle kasta den i fejan på mig.
Åh, nu har jag äntligen lyckats rota fram den där radioreklamen för Sibylla som jag skrattade så hysteriskt åt när jag hörde den första gången. Det kanske bara är jag som tycker den är rolig, ni får väl lyssna och avgöra själva.
Haha, vad länge jag har skrivit på det här inlägget nu! Datorn hänger sig hela tiden, så jag har fått lov att spara och starta om typ fem gånger sedan tio.. Och jag har en sådan jävla mensvärk att det är något helt sjukt. Har fått upp halva superfrullen igen, på grund av smärtan. Som vägrar försvinna trots Voltaren T, som jag hade tänkt skulle hjälpa.. Men icke. Nu ligger jag på soffan med en skållhet petflaska under ryggen, och det lindrar i alla fall lite grann. Tur i oturen att man är ledig. Hade aldrig pallat att jobba idag. Hoppas bara det är bättre till imorgon, för då ska jag hem till Linda på tjejkväll med tacos! Jättekul att vi äntligen lyckats samordna oss, efter typ en månads prat om det.. Någon som vill chilla och titta Melodifestival på lördag förresten? Har inte sett en enda delfinal (hähä, läste igenom efter att jag skrivit, men läste delfin-al. furt!) faktiskt, och de enda låtar jag hört är de som går på radio hela tiden.. Typ Molly, EMD och Måns.. Nej, nu får jag ge mig. Det blir så långa inlägg hela tiden, om absolut ingenting. Förstår inte hur jag lyckas? Men men. Eller jo, en sak till, vad fan är "Tröga tangenter" för onödig funktion? Igår när jag höll på och skrev hade Skift-knappen fastnat, så jag tryckte ned den några gånger i rad, och tänkte att den skulle klicka tillbaka i rätt läge. Vilket den också gjorde. Men mitt under mitt frenetiska klickande ploppade detta fina meddelande upp på skärmen:

"Om du trycker ned Skift-tangenten 5 gånger aktiverar du funktionen Tröga
tangenter. Denna funktion låter dig använda Skift, Ctrl-, Alt-, eller
Windows-tangenten genom att trycka ned dem en i taget.

Klicka på OK om du vill att Tröga tangenter ska vara aktiverat.
Klicka på Avbryt om du inte vill att Tröga tangenter ska vara aktiverat.
Klicka på Inställningar om du vill inaktivera tangentkombinationen för Tröga tangenter."


Så himla fint, men varför skulle någon någonsin vilja aktivera den funktionen? Förstår verkligen inte vitsen med den, enlighten me, someone? Nu är jag klar, nu ska ni slippa mig för idag. Have a nice day. Avslutar med ett fint citat från Rachel Ray imorse, hon rabblade upp en massa saker, och när hon hade slut på grejer att rabbla drog hon till med den här avslutningen på meningen:


"Who's your daddy, God bless you, what ever you say."

Fint avslut, jag stjäl det!
:-)



Veckans psykbrytlåtar är förresten:

* EMD - Baby goodbye (är inget större fan av dem vanligtvis, men den här är grymt bra!)
* Lotta & Anders Engbergs orkester - Världens bästa servitris (upprepningsskada från i lördags..)
* Trazan & Banarne - Min häst (den har gula öron) (låt att psyka sig själv med på jobbet. obligatorisk tempoökning efter varje varv för att optimera den mental skadan..)
* Markus Krunegård - Jag är en vampyr (ni veeet att den fastnar..)


Kommentarer
Postat av: Sanna

åh, va jag älskar när folk säger flera gånger att de ska sluta prata och ge sig av, och sedan fortsätter de lite till iallafall..och lite till, och lite till.. :) om det är rätt folk vill säga, det känns liksom som om de vill att man ska stanna kvar där. det här inlägget var ett typexempel. jag älskar det. :D

Postat av: sannah.

Haha, så är jag jämt. Och jag tror det är ännu värre när jag pratar i telefonen och ska avsluta. Eller så är det bara att det är mer påtagligt då, jag vet inte. :P Fast det kanske du har märkt, hähä. :)

2009-03-18 @ 09:11:48
URL: http://tannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0