"Sjuk, sjuk, sjuk, sjuuuuuk"

Idag har jag fått en sjukling till med mig här hemma.. Amändish mår som jag gjorde igår, om inte värre.. Sitter i soffan med täcket och ser på Vasaloppet på teve, i brist på annat. De ringde från jobbet strax innan nio, och ville att jag skulle komma och jobba ändå, eftersom båda Amanda och Elin blivit sjuka under natten.. Funderar på om det inte kan ha varit de där rackarns baguetterna vi fick i fredags.. Might be. Eftersom jag känner mig hyfsad idag och bara har varit upp en gång i natt, så sa jag det till Matta. Han skulle kolla om det fanns någon annan att ringa, och sedan höra av sig igen, om jag var tvungen att komma ändå.. Suck. Fick höra av Amanda att Andreas och Christoffer är lediga idag, för att de har fotbollsmatch.. Hmm. Skulle vilja påstå att jag tycker sjukdom (magsjuka!) är en mer legitim frånvaroanledning än fotbollsmatch, men det kanske bara är jag..? Ska jag behöva åka dit och jobba sjuk, bara för att de vill ha en rolig dag istället för att jobba.. Nope. Fast jag vet att jag är så jävla snäll att om de ringer igen och behöver att jag kommer dit, så gör jag det. Så får det väl gå som det går, springa bakom husknuten stup i kvarten är väl inte det snyggaste, men de får take it or leave it..
Nu händer det grejer på fronten också. Tog mig i kragen och uttryckte allt det jag ville, och jag hoppas det gick fram. Å andra sidan trodde jag att det hade gått fram härom dagen också, men icke.. Jaja, det är väl bara att fortsätta tjata och säga nej, nej, nej, NEJ. Som mamman i Mysteriet på Greveholm med sina kampsportsmoves i slowmotion.. "NEJ!" Åh, vad roligt, måste kolla om det finns på youtube.. Hairy God! Det finns ju upplagt alltihopa..! Nu vet jag vad jag ska göra idag i alla fall, hähä.. Kan länka till "NEJ!"grejen sen när jag hittar den, så får ni se vad jag pratar om..
Nu ska jag försöka med lite coffee igen.. Kanske skriver igen senare, det är ju så tråkigt att vara sjuk..
Pössah!



[ någon som kan sin Borlängemusik..? Ninni, kan du? ;-D ]

"Sjuk sjuk sjuk sjuk.
Sjuk sjuk sjuuuuuk.



Imorse när jag vakna' så kände jag mig
Som en urvriden trasa på diskbänkens kant
Det var så otäckt så, ja det säger jag dig
Jag trodde inte riktigt att det var sant



Jag låg där i sängen, det var inte så kul
Mina ögon var svullna, jag såg inte ut
Jag yrade till köket, jag var som bly
Jag öppnade mitt fönster men jag kände ingenting



Sjuk sjuk sjuk sjuk.
Sjuk sjuk sjuuuuuk."





Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha.. kan det vara stjärnskott, maybe?? ;):)

Trist att ni är sjuka. :( Hörde av Amanda igår att du var dålig, och det smittade alltså. Kul. Not.

Då var det därför man inte såg er på er vanliga plats idag i backen då... Var ute och lekte lite, fast jag var ledig (jag vet, de andra säger samma sak.. man är inte riktig i huvudet som åker ut fast man är ledig.. stupid I know!) Jag lyckades ramla i liftkön.. haha.. och sedan fick jag en flygande kines på mig.. Mycket spännande dag. :D Krya på er nu, vänner! Puss.

Postat av: Ninni

Kan det möjligen vara Nisseskivan?????

2009-03-02 @ 14:16:29
Postat av: sannah.

Sanna: Yes box indeed! Nej då, man är inte dum, man hinner ju inte åka på arbetstid. Ju. Jag och Camilla var faktiskt också där och åkte här om dagen.. :)

Ninni: Jäpp, aka Stjärnskott.. :D

2009-03-08 @ 15:35:30
URL: http://tannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0