Äntligen begriper jag ordet lappri!


Jag vet, jag vet, dåligt av mig. Skämmes tamejfaen. Lovar inte att det blir bra uppdatering framöver heller, men ni får i alla fall en liten dos mig nu! Det har så klart hänt massor, no kidding. Nästan åtta månader sedan sist, har hunnit med massor. Flyttade i alla fall ifrån London i augusti, var hemma tio dagar och flyttade sedan in på internat utanför Ludvika. -->
Här<-- kan du läsa vad som stod om min klass och utbildningen i FaluKuriren igår. Jag trivs hur bra som helst. Bor fint, har en underbar klass, världens mest sympatiska lärare och utvecklas hela tiden som människa. Super! Brunnsvik Konst har en blogg där vår lärare lägger upp lite av våra arbeten och så, kika gärna! Den svartvita bilden nedan gjorde jag under vår senaste workshop, som var foto med Jenny Källman.


Petra i min klass är helt otroligt grym. Nyligen spelade hon in  filmen nedan, med två låtar hon själv komponerat, i vårt klassrum. Awesome tjej det där! Hon är också frontare i bandet Francis. Vill man höra mer av dem kan man välja något av dessa forum: Spotify (sök: Francis EP) MySpace Facebook Muxtape YouTube


För de som funderat över texten i introt till barnprogrammet Trasdockorna kommer det här:
Att va' söta men lika som bär, va' e de' å ha? Lite annorlunda e inge fel å va'.
Om man e av en annan sort, varför ska man kastas bort?
Lite trasiga och knasiga, e vårt trasdocksgäng! Lite trasiga och knasiga, de é vår refräng.
Är din näsa sné eller armen ur lé, å din tå é gul å blå? Lappri säger trasdockan -Du é lika bra ändå!
Fast trasiga å knasiga, vi sjunger vår refräng! Lite trasiga å knasiga, é vårt trasdocksgäng.
(lyssna på signaturmelodin på YouTube här)
Jag vet inte hur bildade folk i allmänhet är, men lappri känns inte som ett självklart ordval i en signaturmelodi till ett barnprogram i mina ögon... Jag har, tills idag när jag slog upp det, inte ens vetat vad de sjunger där, utan bara mumlat det som det låter, haha. Det betyder tydligen strunt eller obetydligheter, enligt SAOL. Ett av mitt livs stora frågetecken har rätats ut, heja!


På återseende!







Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, va skoj med en update! Jag har faktiskt undrat hur du har det. =) Skönt att allt är bra. God jul på dig! Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0