Ida ädä löda.


Idag har jag inte varit ens i närheten av hur produktiv jag hade tänkt vara. Skulle riggat om för fotografering med studiogrejerna efter den som hade dem sist, satt i gång på riktigt med projektet som ska vara färdigt på onsdag, sökt jobb, lagat ordentlig mat och mejlat mina fina vänner som jag saknar. Plus lite till. Istället blev det en bakislördag med trevligt kaffesällskap och promenad upp till utkiksplatsen "Utsikten" i solskenet. Underbart vackert men på vägen hem slog huvudvärken till igen och jag gick hem och somnade. Så nu har jag sovit så jag inte kommer kunna sova inatt (vilket är nu).

Dagens kost visade sig bli Finn crisp med turkisk yoghurt och tunt skivade äppelbitar på, mumma! Kan tänka mig att det fungerar fint med en gnutta kanel också, men jag ville inte förstöra den goda smaken på brödet. Hade en diskussion med en vän härom dagen där vi skrattade gott åt alla som lägger upp bilder tre gånger om dagen på sina måltider. För att försöka förstå grejen med det hela ska jag göra ett heeeelhjärtat försök (första, enda och sista) att visa knäckemackan från sin bästa sida.

Gårdagen var riktigt lyckad och innehöll barhäng, nostalgi, tequila-salsa, piñata, vin i ölburk, animé, mycket kärlek och ett allmänt glatt humör! Vi sjöng galna låtar på dialekt, någon spillde rödvin på tapeten och folk sköt livsfarliga raketer inomhus (mindre roligt). Ett födelsedagsfirande som hette duga helt enkelt. Med den lilla felberäkningen att födelsedagsgrabben gick och lade sig så han missade att slå sönder piñatan. Jag hade den på huvudet efter massakreringen och ett tappert försök till självdistans får avsluta den här dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0