Ofokuserad på mastodontuppgiften..

Har fått i uppgift att porträttera oss själva genom teckning, måleri eller skulptur. Inte alldeles för svårt tänkte jag, men tji fick jag. ALLT ska in, utan att använda symboler (typ hund för vänskap, eller vad som helst). Hela ens barndom och bakgrund, hur man ser på sig själv och hur man är som person, familj, vänner, viktiga händelser och vad man ser sig i framtiden. Åh gud. Nu blev det liiite svårare, huh? Kom i alla fall igång med uppgiften när vi fick den för tre veckor sedan, men sedan hade vi ateljésamtal över Skype i torsdags och vår gästlärare (som håller i den här workshopen) bad mig invertera min idé och göra helt tvärtom. Jamentacksåjävlamycket,hej. Så nu sitter jag här och borde sätta igång eftersom det är utställning på torsdag (vilket innebär att jag måste vara klar senast natten mellan onsdag och torsdag). Självklart har hjärnan valt att stänga av sig och så fort jag försöker tänka blir det hundra saker på samma gång och det går inte att urskilja något vettigt ur det hela. Ska gå upp till ateljén nu och försöka i alla fall. Det duger har jag hört..?






Här bor jag!
Den övre bilden är tagen i september någon gång,
och den nedre tog jag förra veckan när vi tog en promenad över isen ut till ön.
Det är för övrigt den finaste ö jag sett, där ska jag tälta och bo i sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0